Ru-Board.club
← Вернуться в раздел «Action & Arcade»

» Battlefield Vietnam

Автор: exMIB
Дата сообщения: 17.05.2004 00:10
Какая должна быть конфигурация железа чтобы на максимальном качестве графики всё "летало" без тормозов?

У меня такая ситуация:
Всё выставляю на максимум.
ОС - WinXP
Видео - ATI RADEON 9000 Pro 128 Mb.
Процессор - Pentium 4 - 1,5 ГГц
Память RIMM 256 Мб
HDD Fujitsu 20 Гб, 7200 rpm, ATA 100

Если с видео вроде всё в порядке, то жестяк постоянно хрустит и похоже не успевает за остальным железом.
Или сжато в этой игрушке всё так сильно, что комп постоянно жестяком хрустит.
Тогда наверное SCSI надо ставить.
Автор: korleone
Дата сообщения: 24.05.2004 09:55
Музыка жутко понравилась - кто знает, что там за композиции или как её выцарапать из игры?
Автор: aleksspokan
Дата сообщения: 24.05.2004 16:58
exMIB
1. Радеончик 9000 это уже приговор....
2. Для ХР меньше 512 оперативы категорически для игр не рекомендуется - либо переходи на 98, либо иши оперативку....
Примечание: когда у меня было 256, то то-же HDD хрустел не переставая под ХР, так что делай выводы.....


А лично мне игруха не понравилась - поиграл я на пиратских серваках часика с 2 и удалил ее вообще.
Автор: Widok
Дата сообщения: 25.05.2004 12:31
Battlefield Vietnam 1.01 Review
http://www.gameslave.co.uk/content/battlefield_vietnam/page1.cfm
Автор: aleksspokan
Дата сообщения: 25.05.2004 14:11
Рецензия на Battlefield Vietnam от AG.ru
http://ag.ru/?reviews?2656
Автор: 0 0
Дата сообщения: 27.05.2004 21:22
Battlefield Vietnam Linux server v1.01.01


Цитата:
Вышел новый патч версии 1.01.01 для выделенного Linux -сервера для "Battlefield Vietnam", малтиплеерного 3D экшена от Digital Illusions. Детали и заплатка весом 9.4 Mb (v1.01.0 -> v1.01.01) и 104 Mb (полная версия, содержащая изменения предыдущих версий) доступны на 3DGamers.
Автор: Widok
Дата сообщения: 10.06.2004 09:34
Patch v1.02
fixes to it: - Crash to desktop and - disconnect issues have been corrected.
http://www.gamershell.com/news_Patchv1.02BBattlefieldVi.shtml
http://www.3dgamers.com/news/more/1086805177/
Автор: Rebirth
Дата сообщения: 03.07.2004 16:53
люди хэлп

у меня два вопроса

самый новый патч вроде 1.06 так вот как на него кряк то достать? а то все новые серваки поапгрейдились и мне вечно пишет что wrong version ://

и еще повторяю вопрос DmitryP



Цитата:
как пользоваться лопатой? Как я понял ей можно копать тонель, рядом с которым можно появляться после смерти. У меня лопата даже не выбирается.



Добавлено
korleone
музыка мне тоже понравилась

выдрать можно программкой RAD Tools

она открывает .bik формат
и в ней же есть по моему конвертер, который тебе переконвертит в wave

ну а там уж подредактируешь чуть чуть в каком нибудь cool edit и в mp3 сохранишь
Автор: Widok
Дата сообщения: 06.07.2004 19:28
4 миллиона Battlefield

Цитата:
Digital Illusions сообщает, к июню 2004 года что ею было продано более 4 миллионов копий всевозможных разновидностей игры Battlefield. И это еще не вечер.
Автор: VITAL200
Дата сообщения: 07.07.2004 12:29
Как скачать с нета Battlefield Vietnam?
В нашем захолустье есть от X-SOFT пиратов на 2CD, но там не работает сервер дидикейтед, не патчится и все такое.
Автор: Rebirth
Дата сообщения: 08.07.2004 03:50
у меня вот трабла произошла

два компа в LANe

игра классно работала играли вдвоем - все супер

теерь после переинсталяции винды переставил батлфилд по новый
теерь по лану неработает

пробовал версии 1.0 1.1 1.2

пробовал без панкбастера ставить
пробовал одинаковые ключи и разные ключи (serial number)

уж незнаю че такое приключилось то :/
Автор: VdV
Дата сообщения: 08.07.2004 20:30

Battlefield Vietnam : Solution
Автор: Rebirth
Дата сообщения: 08.07.2004 22:54
плиз хэлп кто нибудь

лан неработает :/

почему? (все остальные игры пашут по лану)
Автор: Widok
Дата сообщения: 29.07.2004 13:04
v1.1 Update 135 mb
http://www.eagames.com/official/battlefield/vietnam/us/editorial.jsp?src=demo_editorial
http://www.3dgamers.com/news/more/1091042401/

NEW CONTENT AND FEATURES
**Maps and Vehicles**
Defense of Con Thien is a head to head battle across the DMZ separating North and South Vietnam. Defense of Con Thien features 3 new vehicles:

* OH-6 Loach is a scout helicopter used by the USMarines. It's fast and agile, armed with chain guns and can be used to spot for artillery strikes.
* Ka-25 'Hormone' is an attack helicopter used by the NVA. It carries chain guns and heat seeking missiles, and also benefits from the addition of radar in the nose.
* Stationary M60 emplacements with infinite ammo.

**Menu and Game Features**

* MapVote/KickVote/Buddy GUI from BF1942 1.6 has been integrated into BFV 1.1.
* Longer player names (Up to 23 characters) will show up on the TAB screen.
* Current tickets for each team displayed on the TAB screen.
* Server IP, name, and current map appear on TAB Screen.
* Server Favorites option added to server browser.
* Server Browser Legend added.
* Copy and Paste IP address into Add Server dialog box
* Servers rented through the EA 'Rent Server' program have special a icon in the server browser.
* The choice to using English Only dialog for all VO's added to Options Menu.
* 3d map now shows friendly mines, traps, explosives, ammo boxes, and medical cabinets. These icons fade in as the player approaches.
* Pixel added to the middle of the crosshair.
* Flight Ceiling added to helicopters.

**Dedicated Server**

* Dedicated server supports the creation of a multiple mod/game mode maplist. Note that Evolution mode is NOT supported in a mixed mod map list.
* Added an option to force team switch at the end of a round.
* Added an option to carry tickets over between rounds. This will work with team switch, so the tickets will follow the team if they switch sides.
* Can force players with a defined string in their name to a particular team.
* Crosshair pixel centerpoint option added to dedicated server.
* Crosshair hit feedback option added to dedicated server.
* Dedicated server can choose between death camera options of orbit/reveal killer/free cam.
* TK punish mode options added to dedicated server.
* Password-reserved slots added to dedicated server.
* Option to disable the Flag Warning mini-map icon added.

BUG FIXES

* Disappearing/duplicate missiles bug fixed. This was especially prevalent with the Mi8.
* Fixed bug where NVA mobile tunnel spawns wouldn't appear for some players.
* Punkbuster button is easier to see, and easier to select.
* Multiple VO messages at connection time fixed.
* Selecting the current weapon from the weapon menu will close the menu.
* Splash physics against soldiers fixed. They now react with the appropriate force when a tank shell explodes nearby.
* lowered 44 Magnum rate of fire to better sync with the animation.
* Free camera prediction moved to client side to give smoother control.
* Removed splash physics from friendly explosions when Friendly Fire is off.
* Airlifting Tango no longer repairs/rearms helicopter.
* Vehicles on Tango won't float in the air when Tango moves.
* Can no longer deploy Pungi Sticks when in an armed passenger position (they would float around the vehicle).
* Can no longer deploy Claymores when in armed passenger position (they would explode).
* Certain static object exploits fixed.
* Fixed potential exploit involved with altering video settings.
* AI shooting teammates has been lessened.
* AI visibility is now properly blocked by overgrowth/undergrowth.

BALANCE/GAMEPLAY TWEAKS

* Jeeps take less damage in water.
* Jeep top speed and torque increased.
* Helicopter bullet damage decreased against light vehicles and air vehicles.
* The ability to track air targets was lowered for vehicle mounted heatseekers.
* MUTT tow rocket changed to a heat seeker. Reload time increased, ammo count decreased.
* Cobra heatseeker rate of fire decreased.
* Increased destabilization of Cobra when no driver, making it harder to switch to the 2nd position to fire heatseekers.
* Slightly reduced Cobra hitpoints.
* M60 damage vs. helicopters increased.
* LAW and RPG damage vs. helicopters significantly increased.
* Vehicle resupply radius of ammoboxes increased from 3 to 8 meters.
* BM21SAM minimum firing pitch angle lowered.
* BM21SAM Rate of fire doubled, but now contains 4x10 round magazines with a long reload.
* Increased ammo count of M46 from 30 to 50 rounds.
* Replaced static crosshair with animated one in all mounted MG's.
* Lowered minimum pitch of all tank turrets as much as possible.
* Kit speeds adjusted so Scouts are fastest, Heavy Assault slowest.
* Falling damage when going down stairs reduced.
* Flaming Dart air towers are less vulnerable to explosives and mortar attacks.

Patch 1.01 SERVER FIXES

* General optimizations to reduce server lag.
* CDkey hash added to game.listplayers output. -game.listPlayers uses the new format: #Id: - is remote ip: : hash:
* Gamespy port setting fixed. game.gameSpyPort - now working game.gameSpyLANPort - now working game.ASEPort - removed (not supported by ASE)
* All Seeing Eye updated.
* Battlefield Vietnam games no longer appear in Battlefield 1942 ASE list.
* Player details should appear correctly in ASE server list.

CLIENT FIXES

* Sort by Ping fixed in Server Browser.
* Scrollbar fixed in Server Browser.
* Player number now displays properly if more than 10000 players.
* Soldier prediction fixed to remove jerky movements when walking/jumping.
* M60 removed from the LAW kit and replaced with M14.
* M60 and RPD min/max bullet deviation increased when standing/moving.
* M60 and RPD max bullet deviation decreased slightly when prone.
* Rate of fire and velocity of M60/RPD adjusted.
* Player movement speeds on Heavy Assault kits reduced slightly.
* Network overhead of vehicle engines and airlifting significantly reduced.
* Added minimap warning icon when enemies are within capture radius of an opposing team flag
Автор: DmitryP
Дата сообщения: 29.07.2004 14:50
Widok
Спасибо за ссылки, а то я уже стал патч, как варез, из мули выкачивть.
Rebirth
Лопатой я научился пользоваться, надо подойти к тоннелю нажать "G" и потом выкопать его в другом месте.

Кого интересует, вот названия некоторых песен из игры:
Boxtops - the letter
Count Five - Psychotic Reaction
Deep Purple - Hush
Guess Who - Shaking All Over
Jefferson Airplane - Somebody To Love
Kinks - All Day And All Night
Richard Wagner - Ride of the Valkyries
Автор: Rebirth
Дата сообщения: 30.07.2004 00:10
патч патчем

а вот кряк ктонить встречал?
Автор: Widok
Дата сообщения: 01.08.2004 22:03
Rebirth
прочитай правила и пойми, что крякам место в другом разделе.
Автор: Widok
Дата сообщения: 15.08.2004 15:48
Battlefield Vietnam Mod Development Toolkit v2.5
http://www.3dgamers.com/news/more/1092447532/
Автор: Widok
Дата сообщения: 23.08.2004 11:40
Назад в прошлое

Цитата:
Популярный командный shooter Battlefield Vietnam обзавелся новой модификацией под названием World War II Mod. Действия мода переносят нас во времена Battlefield 1942 в район Тихого океана. Всего доступны три карты, которые мы уже видели ранее в Battlefield 1942, но теперь они подверглись суровой доработке и заиграли на движке Battlefield Vietnam новыми красками. Так что тем, кто все еще предпочитает Вторую Мировую войне во Вьетнаме, данный мод очень пригодится.

285 mb: http://www.gamershell.com/download_6774.shtml
Автор: DmitryP
Дата сообщения: 24.08.2004 17:22
Появился новый мод Point of Existanse. Там русские с американцами воюют. Прикольно пойду дальше играть.
Автор: Widok
Дата сообщения: 08.09.2004 12:29
Tweak Guide
Автор: DmitryP
Дата сообщения: 09.10.2004 16:11
Patch 1.2
http://www.eagames.com/official/battlefield/vietnam/us/editorial.jsp?src=demo_editorial#
KNOWN ISSUES AND WORKAROUNDS

-- 1.2 Patch and WW2 Mod - If you have not installed the WW2 mod, It is important
to install the 1.2 patch after installing the WW2 mod. If the WW2mod is installed
after the 1.2 patch, the WW2 mod will not function properly. To resolve this issue
install patch 1.2 again after you installed ww2 mod.

-- Using Geforce FX5200 type cards with high or highest graphics setting in Saigon 1968 may cause problems
on some systems with unpredictable behaviors on player input due to low frame rates. To resolve this issue
change the graphics setting to low or medium.

NEW CONTENT AND FEATURES

-- 3 new maps in Patch 1.2:
-- Operation Cedar Falls is a new map that introduces tunnels to BFV.
Minimap changes when inside tunnels, and teammate icons only appear
if they are on the minimap the player is currently viewing (ie above
ground or tunnels). Tunnel flags appear in the minimap as vertical flags,
differentiating them from the regular horizontal flag.

-- Saigon 1968. Based during the Tet Offensive, the NVA have tunneled into the Saigon
Sewer system in an effort to overtake the Presidential Palace.

-- Fall of Saigon. It's spring 1975, and the NVA are moving quickly to attack Saigon as the USA
is finishing the final evacuations from Vietnam.

-8 vehicles are new in Patch 1.2:
-- The A1 Skyraider in 2 versions; one for anti-infantry (MGs and napalm),
and the other for anti-vehicle attacks (bombs and missiles).
-- The Ontos is a new USA tank that can fire 1 round from it's 6 cannon sequentially,
or it can empty all 6 at once.
-- The BRDM Malyutka Complex is an NVA amphibious vehicle that fires
wire-guided missiles. Once fired, the player camera is attached to the missile. The control
is similar to an airplane. Right-clicking will detonate the missile.
-- Quad 0.50 MG is a static machine gun emplacement with 4 powerful cannons. A 360 degree rotation
and a thick bullet shield make it a great option for clearing the skies of enemy targets.
-- T-72 is a heavy NVA tank. The driver fires tank shells with primary fire, and shoots a machine gun
as secondary fire. The gunner fires the canopy machine gun with primary fire, and shoots out
smoke grenades with secondary fire.
-- AC-47 Gunship. Heavy transport/gunship with coaxial chain guns out the left side. The pilot can
drop bombs with primary fire.
-- M35A1 Nancy. A flatbed truck with a Quad 0.50 MG mounted in the back, an M60 facing to the
front, and a couple armed passengers for good measure.
-- BM21 Troop Transport. A BM21 truck with armed passenger positions filling the back.
Автор: Widok
Дата сообщения: 12.11.2004 13:27
инструментарий v.2.75
5.2 mb, http://www.3dgamer.ru/patches.shtml?seq=0&id0=1-B-1100174265
Автор: PHP
Дата сообщения: 23.11.2004 01:56
Игра так себе, боты еще тупее чем в Battlefield 1942, разочарован
Автор: DmitryP
Дата сообщения: 10.01.2005 13:19
Что то в этой теме ни кто не участвует, неужели ни кому не интересна самая навороченная мултиплеернаяя FPS игра, существующая на данный момент?
Автор: vladptr
Дата сообщения: 10.07.2005 10:47
Приобрету за разумную цену (через Yandex-Money) валидный (не генеренный !!!) ключ для игры на интернет серверах BattleField: Vietnam.

Кому она уже осточертела или разочаровала - мыльте на vlad_ptr(.)nm.ru или ICQ 5277712

Страницы: 12

Предыдущая тема: XIII


Форум Ru-Board.club — поднят 15-09-2016 числа. Цель - сохранить наследие старого Ru-Board, истории становления российского интернета. Сделано для людей.