Ru-Board.club
← Вернуться в раздел «Action & Arcade»

» Armed Assault

Автор: XoLoDok
Дата сообщения: 24.02.2007 05:49
Cossack
Все нормально. Патчи до 1.30 с Буковского сайта лечат этот баг.
Автор: Dark Bender
Дата сообщения: 28.04.2007 23:33
Люди подскажите что делать, Диск Требует, Мне Сказали что надо отключить Сидиром, а как Это сделать?
Автор: Aleks78
Дата сообщения: 28.04.2007 23:38
Dark Bender
Тебе сюда
http://forum.ru-board.com/topic.cgi?forum=51&topic=7008#1
Автор: Teo
Дата сообщения: 12.05.2007 18:24
народ!
как поражать цели, находясь в бронетехнике? (чуть не сказал "в танке" )
в офп было, помнится, намного проще - табом по целям и лкм на убой
здесь ни табом не могу выделить цель, ни выстрелить приказ не могу отдать
тупость какая-то...
или я чего-то не догоняю?

прошёл вроде тренировочную миссию, так там вроде как-то всё это действует, а в первой миссии, где, будучи командиром танка, нужно захватить пару баз, никак не могу уничтожить какую-то дурацкую бмпэху
Автор: phenomen
Дата сообщения: 03.06.2007 07:09
Люди!
У меня есть лицензионная англоязычная версия АА. Хотелось бы ее как-нибудь руссифицировать. Может кто знает, можно ли это сделать. Если можно, то как. Может файлы какие заменить на руссские, от Акеллы.
Автор: Swappp
Дата сообщения: 10.06.2007 00:55
phenomen
От 505 Games вроде многоязычная, и можно выбирать в настройках видео. А вообще язык ставится в зависимости от ключика, сами файлы от разных издателей отличаются только защитой.
Автор: skinash
Дата сообщения: 13.06.2007 18:38
phenomen
Если она не пропатченная, то надо пропатчить до верии 1.05
_http://armedassault.kiev.ua/forums/downloads.php?do=file&id=301 (466.35 Мбайт)
Потом можно поставить исправление ошибок русификации
_http://armedassault.kiev.ua/forums/downloads.php?do=file&id=260 (461.7 Кбайт)
Автор: ZiC
Дата сообщения: 14.06.2007 21:42
skinash
Уже вышел патч с 1.05-1.08
http://www.armedassault.com/downloads/ArmA_InternationalUpdate105_108.zip (поправил согласно правилам)
Автор: skinash
Дата сообщения: 15.06.2007 20:25
ZiC
Я знаю, что вышел 1.08 (11 июня), но дело в том, что этой версии пока у меня нет, и по этому исправления ошибок русификации я ещё не делал. Ссылка, что я дал, это моя версия исправления BIS-овского русского варианта. ИМХО Я считаю, что это самый адекватный русский вариант перевода Армы. Сравнивал с двумя другими вариантами (начиная с 1.02). Даже прогу специальную написал, для сравнивания и исправления косяков. Если кому надо, там же в украинском файловом архиве.
Автор: daMIR
Дата сообщения: 15.06.2007 21:30
skinash
А твой патч на пиратку встанет? В свое время была пиратка 01, не понравились все эти косяки
Автор: skinash
Дата сообщения: 18.06.2007 13:42
daMIR
Это не патч, а только исправление строковых ресурсов. Если пиратка пропатчена до 1.05 International то встанет.
Автор: JVEST
Дата сообщения: 11.08.2007 15:22

Цитата:
Ребят! Вот такая проблема:
запускаю, игра проходит ряд тестов, разворачивается, падает и выдаёт ошибку:
"Error compiling vertex shader VSShaderPool". Чего не хватает?
Проц AMD 64X2 3600+, GeForce 7600, 2GB DDR2.

Добавлено:
игра от Акеллы с долбанным старфорсом



не...у...я себе у меня тот же эрор на 8800 гтс 640метров , 2000 штуки баксов в комп вбухал по кредитке еще пол года платить а игра не пашет .... нормально ....


хорошо что игру я скачал а тобы ещё 70 баксов выкинул .....
Автор: Prohindey
Дата сообщения: 22.08.2007 16:21
ArmA 2 в разработке

Цитата:
Без лишнего шума и предварительных "анонсов анонса", компания Bohemia Interactive объявила о разработке шутера ArmA 2. Релиз проекта намечен на 2008 год для РС и next-gen платформ. Запущен тизер-сайт игры.

Действие ArmA 2 разворачивается в очень недалеком будущем - в 2009 году. Место действия - вымышленная пост-советская республика Чернарусь. Силы морской пехоты США направлены с миротворческой миссией в эту маленькую, но очень гордую страну, дабы предотвратить начинающуюся было гражданскую войну и гарантировать стабильность в регионе.

Arma 2 основана на технологиях последнего поколения, предлагая огромный открытый мир, высокодетализированные ландшафты, современные образцы техники и вооружения. Игра предложит как одиночную кампанию, так и несколько режимов мультиплеера.

Скриншоты +6
Источник: games.cnews.ru
Автор: DIMICH
Дата сообщения: 06.09.2007 09:01
Блин! Вчера взял у друга игрушку, и поставил 1.05 патч! Ребят я толи чтото не понимаю, толи это какойто бред! Я немогу з 10 метров из пистолета попасть по мишене, а из автомата нодо положить очередь! Это тупизм, про подстволку и гранаты я вобще молчу, они зделаны чтобы игрок подрывался! Я вчера сел играть в дополнительную мисиюд, там где нада перестрелять врагов из оптики з водонапорной вышки! У меня прицел такие приколы выкидывал, что я фигею! То вверг вправо сантиметра на два, то вниз, про автосматический режым у оптики я вобще молчу!!!

Подскажыте как стрелять по людски?
Автор: ZiC
Дата сообщения: 06.09.2007 09:22
Устанавливать надо последний патч 1,08. И описаніе тобой проблемы сильно смахивают на то что ты используешь кряцк.
Автор: DIMICH
Дата сообщения: 06.09.2007 10:02
ZiC
Да я пользуюсь им! Подскажы решение плз
Автор: ZiC
Дата сообщения: 06.09.2007 14:14
DIMICH
Просто есть не мало важный момент, когда юзаешь заменялку то, появляются неприятные моменты с рассеиванием пуль. То есть, выхода два, или играть в лицензию или играть с образа но не использовать зяменялок.
З.ы. Последний патч 1,08 качай и юзай его.
Автор: Tevan
Дата сообщения: 07.10.2007 13:53
Уважаемые форумчане, запускаю игру выдаёт вот эту ошибку:

AppName: arma.exe
AppVer: 1.1.0.5094
ModName: winmm.dll
ModVer: 5.1.2600.2180
Offset: 0000c9db

говорят что не хватает какого то файла в system32, подскажите как узнать, что за файл?

(игра на DVD)
Автор: Tevan
Дата сообщения: 08.10.2007 15:05
ну помогите форумчане:

winmm.dll 5.1.2600.2180 этот файл у меня в сис32 есть так в чём же проблема?

(игра на DVD, сист. ХР Номе)
Автор: ZiC
Дата сообщения: 08.10.2007 15:21
Tevan
В гугле надо было пробить http://www.google.ru/search?hl=ru&q=winmm.dll+&btnG=%D0%9F%D0%BE%D0%B8%D1%81%D0%BA+%D0%B2+Google&lr=lang_ru
И вообще Хоум не рулит
Автор: Tevan
Дата сообщения: 08.10.2007 15:28
Привет ZiC! -)

да пробил я в гугле, скачал, ставил несколько (разных по размерам) winmm.dll опять выдает ту же ошибку...
да к стати у меня уже месяца три не работает системный звук, то есть звуки винды нема, кодеки вроде бы на месте, в чём дело не знаю(переставить винду пока не могу)
Автор: ZiC
Дата сообщения: 08.10.2007 15:34
Tevan
ПРи этих всех "забавах" лучше как раз переустановить.
Автор: Tevan
Дата сообщения: 08.10.2007 15:39
Это само собой но только не шас, ZiC энтот ХРНоме у меня стоит целых два года, работал стабильно, мне то что надо: интернет, медиа, фото и игры, так что дело не в ХРНоме имхо -)
как то однажды удалил какую то игру (не помню) вот и после этого система заглоха -))

Окей далее не будем обсуждать систему, буду постить в соответствующей теме, я то подумал что у кого то была такая проблема именно с этой игрухой, мож подумал быстро найду ответ, ну да ладно...

Удачи Всем!
Автор: S0ldier
Дата сообщения: 10.12.2007 23:06
Установил аддон (Queen's Gambit), поиграл немного. За исключением новой кампании,не заметил никаких изменений по сравнению с оригинальной Armed Assault.
Автор: ANDROID
Дата сообщения: 01.01.2008 22:04
Патч от v1.08 до v1.09 beta (Multi)
[more=Подробнее об изменениях]
WARNING: THIS IS AN INTERIM PUBLIC BETAVERSION. IT'S NOT A FULLY TESTED STABLE RELEASE. USE IT AT YOUR OWN RISK. DO NOT CONTACT OFFICIAL SUPPORT WITH ANY PROBLEMS USING THIS PATCH BUT USE ONLY STANDARD COMMUNITY CHANNELS TO GIVE US FEEDBACK.

THIS BETA VERSION IS RELEASED FOR PUBLIC BETATESTING PURPOSES ONLY. YOU STILL SHOULD BE ABLE TO RUN THE ORIGINAL VERSION OF THE GAME.

THIS BETA CAN BE STARTED ONLY WHEN RUNNING THE NEW BETA EXE VIA SPECIAL SHORTCUT CREATED DURING PATCH PROCESS IN YOUR MAIN ARMA WORKING FOLDER.


SYSTEM REQUIREMENTS
ANY ORIGINAL VERSION OF ARMA 1.08 (Note that some of the fixes were included in the 1.08 hotfix already).

Visit updates section at armedassault.com to update your ArmA as necessary.

October 2006 DirectX 9 runtime is required (d3dx9_31.dll) and patch installer will update your system with it automatically if you don't have it installed.

OpenAL will be updated during the patch process to version 2.0.3.

HOW TO INSTALL THE BETA
Run the patch exe to apply the patch setup automatically (you may be prompted to choose your exact version in some occasions).

It will install all beta content to a mod folder "Beta" and shortcut "Launch Arma Beta Patch" to your ArmA directory (default is C:Program FilesBohemia InteractiveArmA or C:Program FilesAtariArmA).

It is recommended to uninstall older beta patches before installing this new beta patch.

HOW TO UNINSTALL THE BETA
There's an uninstall application exe Uninstall_ARMAPatch_109beta.exe included in the patch archive that allows you to remove the beta folder and associated shortcut from you game directory.

HOW TO RUN THE BETA
You can still run your existing ArmA normally by using the existing shortcuts and as far as we know, the beta shouldn't interfere with your game, so even after you installed the beta you should be able to install this beta patch normally.

To run the beta version, you need to start "Launch Arma Beta Patch" in your ArmA game directory.

If you need to run ArmA another way, and you still want to run the beta, make sure to start the ArmA.exe from the beta subfolder with working directory set to the normal ArmA directory and also with command line option -mod=beta

Note: 1.09 is not compatible in multiplayer with any previously available versions.

1.09 HIGHLIGHTS - MAIN NEW IMPROVEMENTS AND FIXES
significantly smoother gameplay on Northern part of Sahrani (up to 100% increase in frame rate depending on scene, video settings and graphics card)
combat AI improvements
voice over net and multiplayer related fixes and improvements
new anti cheating methods in multiplayer (including optional www.BattlEye.com depending on server settings: if enabled, be server and be client dlls will be used and automatically updated to your computer)
fixed compatibility problems caused by various copy protections used
fog is rendered correctly on DX10 generation cards
new scripting functions (string manipulation, multiplayer synchronization)

KNOWN ISSUES
occasional BSOD in multiplayer using VOIP with some SoundBlaster cards (this problem was present also in all previous version of ArmA including 1.08 but due to limited use of VOIP it wasn't real issue). Known work around is to disable hardware acceleration in ArmA audio options.
BE server protection doesn't work
Patch can't be installed if you have beta folder with version 1.07 present:you need to remove beta folder in case you have 1.07 beta folder present in order to install this patch

ENGINE CHANGELOG
5164 - Fixed: spinning in select() on Linux Dedicated Server

5164 - Fixed: Handling of invalid CD keys on dedicated servers improved

5164 - Fixed: Signature verification timeout significantly relaxed.

5164 - Fixed: System audio mixer settings no longer changed by ingame volume options.

5164 - Fixed: Vehicle channel no longer transforms to a side channel when not in the vehicle.

5164 - Fixed: assignToAirport did the same as landAt. Now it assigns for purpose of future getout commands.

5164 - Fixed: MP: Player driving motorcycle could die suddenly with no apparent reason.

5164 - Fixed: Building ruins were not visible for JIP-ed players.

5164 - Improved: UI - better detection of focused buttons

5170 - New: Scripting: Full object orientation can be set now using new function setVectorDirAndUp

5170 - Fixed: Handling of duplicate CD key improved

5170 - Added: Improved anti-cheat measures

5170 - New: Command line argument -ranking=... was removed. MP mission statistics can be written to file specified by logFile entry in the server config.

5170 - Fixed: Memory leak on dedicated server (several KB per a mission played).

5170 - Fixed: leader, AI tanks subordinate to a player sometimes did not open fire against some enemy tanks.

5170 - Fixed: AI was not able to fire over sandbags unless the enemy came very near.

5170 - Fixed: Recoil was working badly (moving in unexpected directions) when fps was low.

5170 - Fixed: AI was able to pinpoint enemy by ear after seeing him for a while.

5170 - Fixed: Fixed: Fog on DX10 cards (nVidia 8800, ATI X2900) was too dense.

5170 - Fixed: AI was sometimes unable to move when seeing enemy very near.

5170 - Fixed: Error when loading a save from a complex mission (containing a lot of variables).

5170 - Fixed: Possible crash caused by malformed resize scripting command.

5175 - Fixed: Chat message length limited to 150 characters

5175 - Added: After 3 wrong attempts to log in as an admin further attempts are ignored for some time

5175 - Fixed: Reduced loading time for large textures.

5178 - Fixed: Default handling of different data detected was stricter then intended, resulting in a kick of players.

5178 - Fixed: Dedicated server sometimes crashes after downloading Squad.xml.

5178 - Experimental: Depth only pass used to reduce pixel shader load on some GPUs.

5178 - New: Improved Voice over Net packet re-translation (voice is re-translated when no direct Peer to Peer connection is available or to spare some network bandwidth).

5179 - Fixed: VoN loudness is sometimes not matching selected voice channel (too quiet on Global channel or too loud on Direct channel).

5180 - New: BattlEye protection integration (server admin can enable it using battlEye = 1; in server config)

5180 - New: Better NAT traversal for VoN.

5180 - Optimized: Reduced GPU load of shore area rendering.

5181 - Fixed: NAT traversal for VoN makes dedicated server crashing.

5184 - Fixed: AI units in safe mode could randomly stop

5190 - Fixed: Bad object ID after loading a game - caused frequent crashes when loading Rahmadi Conflict saves.

5191 - New: publicVariable now works for all types of variables

5191 - Added: function addPublicVariableEventHandler

5191 - Fixed: Airplanes bombing laser designated targets.

5193 - Changed: aiDispersionCoef now used scaled by unit skill, high skill units always having low dispersion.

5194 - Fixed: Airplanes with tail wheel were placed with the tail in the air when mission was started.

5195 - Added: functions toUpper, toLower, toArray, toString

5196 - Fixed: Airplanes standing on the ground sometimes oscillated (observed esp. with DC3)

5196 - New: Added difficulty option VonID (VON ID), allowing to see in-game who is currently speaking over the radio.

5196 - New: Added difficulty option DeathMessages (KILL MSG), allowing disabling of XXX killed by YYY messages.

5196 - Fixed: Improved dynamic range handling for vehicle interior sounds (reduces their loudness)

5196 - New: Added difficulty option NetStats (MP SCORE), allowing disabling of scoreboard functionality.

5198 - Fixed: Dead players can no longer talk or write to in-game players unless they are admins.

5199 - Fixed: Further reduced virtual address space usage. Should reduce frequency of out of memory errors. Use command line switch -vm108 to mimic the behaviour of 1.08 version if the new scheme does not work for you.

5201 - New: Command line option -noPause to allow the game running even when its window does not have a focus.

5203 - New: Option to mute individual players in the Players screen (key P)

5203 - Fixed: Thrust vectoring was not transferred in MP, causing warping of hovering airplanes.

5203 - Fixed: Possible crashes with VoN used with HW acceleration.

5203 - Improved: Some ingame .rpt messages removed or clarified to make them more useful

5205 - Fixed: MP "Head bug" - when two players were boarding passenger space of the vehicle simultaneously, one of them might end outside of the vehicle with no control over direction of his character.

5207 - Improved: Fast aiming with mouse, problem was with mouse movement adaptive filtering, which handled badly the transition from fast to slow motion.

5207 - Fixed: Players in Seagull mode cannot hear direct speech of others properly.

DATA CHANGELOG
All data changes are included in HotFix.pbo, HotFix_QG.pbo, HotFix_DBE1.pbo, ui.pbo and language.pbo

(Important: Beta patch doesn't fully support Queen's Gambit, to test the specific Queen's Gambit fixes, you need to copy manually HotFix_QG.pbo and HotFix_DBE1.pbo to your addons folder. There will be no automated uninstall process supported for Queen's Gambit beta addons)

FIX (RECOIL): recoil for all hand weapons were reworked.
NEW (AMMO): ballistics reworked introducing air friction specific values for each bullet class
FIX (AMMO): AT4 and RPG7 reduced HIT strength and changed ballistics
FIX (AMMO): Improved Javelin missile precision.
FIX (AMMO): land mines - increased indirect hit range and reduced hit value
FIX (AMMO): Grenades and Flares deflection reduced to half
FIX (WEAPONS): Unloaded Javelin will not show optics attachment to avoid view blocking in most of the moves.
FIX (AMMO): count of ammo is changed (M113).
FIX (AMMO): Cobra cannon ammo changed from AP to HEI
FIX (AMMO): Sabot rounds no longer produce large explosion effects
FIX (WEAPONS): GAU-8 fixed rate of fire
NEW (WEAPONS): Added unguided rockets salvo for AI.
FIX (WEAPONS): Weapon ranges tweaks. Increased minimum range hit probability.
FIX (AMMO): reduced secondary explosion range (destroyed vehicle blast range)
FIX (AMMOBOXES): added some weapons and magazines to existing ammoboxes.
FIX (ANIMATIONS): Improved turning around with launcher.
FIX (WEAPONS): Improved M16A2 reload time (faster).
FIX (VEHICLES): Increased structural armor value of several vehicles to give the crew more chances for survival.
NEW (DATA): reworked grass clutter on Northern Sahrani, New Sahrani designed for smoother gameplay experience
FIX (LOCALIZATION): various localization fixes
FIX (ANIMATIONS): some problems with ladders introduced in 1.08 (stuck on ladders, problem when going from knelt or prone on a ladder, healing when knelt with rifle or launcher)
FIX (LOCALIZATION): mission M13 is localized to all languages
FIX (RUSSIAN): several missing translations in the Russian version, UI.pbo is modified to prevent an error message displayed in Russian version of the game when entering Single mission directory
FIX (DC3): Eject speed is correct, improved get in and get out time, now it's possible to get out.
FIX (HILUX, DATSUN): Game doesn't fail when using this car in ARMA without Queens Gambit mod.

Retrieved from http://community.bistudio.com/wiki/ArmA_Beta_Patch_1.09
[/more]
http://files.filefront.com/ArmA+Armed+Assault+Beta+v109+Patch/;9327336;/fileinfo.html
http://www.gamershell.com/download_22560.shtml
Автор: Andryuha
Дата сообщения: 25.05.2008 18:54
Патч от 1.08 до 1.14
http://www.armedassault.com/dwnl_update.html
Изменения: http://community.bistudio.com/wiki/ArmA_Update_1.14
Автор: ZiC
Дата сообщения: 25.05.2008 21:00
ого, это я пропстил аж целых два новых патча?
Автор: Andryuha
Дата сообщения: 01.06.2008 01:29
После установки патча 1.14 возникла проблема с заходом на сервер Bierhalle 2
Если он забит примерно на 50%, то зайти 99% вообще не дает, по таймауту отваливается.
Если заходит, то тупит во время загрузки данных.
Игра лицензионная, второй раз переустанавливал. Не помогло

Буду рад советам для решения этой проблемы.
Автор: Andryuha
Дата сообщения: 06.06.2008 06:40
Все само разрешилось.
На всякий случай почистил кеш с картами
Автор: ZiC
Дата сообщения: 10.06.2008 17:32
Andryuha
а шо то за сервак такой?

Страницы: 12345678

Предыдущая тема: True Crime 2: New York City


Форум Ru-Board.club — поднят 15-09-2016 числа. Цель - сохранить наследие старого Ru-Board, истории становления российского интернета. Сделано для людей.