Ru-Board.club
← Вернуться в раздел «RPG & Adventure»

» The Witcher 2 Enhanced Edition (Ведьмак 2)

Автор: RapSoldier
Дата сообщения: 21.07.2012 22:32
WildGoblin
Вот что советуют на оф. форуме The Witcher 2

1.Идем в реестр:
(x32) >> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Valve\Steam\Apps\20920
или
(x64) >> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Valve\Steam\Apps\20920

2.Добавляем новый DWORD:
VCRedist

3. Decimal Value: 1


*20920 - код аппликации в стиме, можно проверить через ярлык на рабочем столе.




Или еще вариант, сделать uninstall всем редистрибутивам, а потом запустить игру и дать ей еще раз все установить.
Так я решил эту проблему, очень давно.
Желательно конечно попробовать сначала первый вариант.
Автор: WildGoblin
Дата сообщения: 21.07.2012 23:30
RapSoldier
Спасибо огромное за наводку!

Надо добавить (по крайней мере в моём случае) не только VCRedist, но и dotNetFx40
В итоге ветка Ведьмака должна выглядеть так:


Код: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Valve\Steam\Apps\20920]
"DirectX"=dword:00000001
"VCRedist"=dword:00000001
"dotNetFx40"=dword:00000001
Автор: VdV
Дата сообщения: 26.07.2012 14:33
The Witcher 2 EE - Artbook (качество HQ, язык - англ., размер - 329.24 Мб)

Автор: WildGoblin
Дата сообщения: 26.07.2012 16:02
VdV

Цитата:
The Witcher 2 EE - Artbook (качество HQ, язык - англ., размер - 329.24 Мб)
Это с gog.com артбук? Я думал у всех уже есть и потому не стал выкладывать...

The Witcher 2 comix



The Witcher 2 map



The Witcher 2 triss playboy



The Witcher 2 wallpapers



The Witcher 2 HQ artworks



The Witcher 2 pamphlet & envelope



P.S. Всё с GOG.com
Автор: esya2014
Дата сообщения: 05.08.2012 18:17
Как узнать версию игры подскажите???

Добавлено:
скачал патч 1.0.0.1 не могу установить пишет игра ведьмак 2 убийцы королей не установлена на компьютере что делать подскажите плиз!
Автор: RapSoldier
Дата сообщения: 05.08.2012 21:47
esya2014
Откуда игра и почему 1.0.0.1 , есть ведь новее ?
Автор: esya2014
Дата сообщения: 06.08.2012 23:09
RapSoldier
все я разобрался игра вроде репак от гог версия 2.0
Автор: BennyBlanco
Дата сообщения: 07.08.2012 02:11
esya2014

Цитата:
репак от гог версия 2.0

Здесь в шапке есть от гог версия игры 3.0 + патчи 3.1 и 3.2
Автор: esya2014
Дата сообщения: 07.08.2012 10:04
вот еще вопрос у меня ноут ОС    Microsoft Windows 7 Домашняя базовая Intel(R) Core(TM) i5-2430M CPU @ 2.40GHz, 2401 МГц, ядер: 2, логических процессоров: 4 Установленная оперативная память (RAM)    4,00 ГБ GeForce GT 520MX 1024 MB неужели при таких характеристиках компьютера даже на минимальных настройках выдает 10-15 фпс при видеороликах 3-5 пачему нет производительности не пойму???



Добавлено:
BennyBlanco
как я понял патч 3.0 это идет уже дополнительное издание ??
Автор: RapSoldier
Дата сообщения: 07.08.2012 10:16
esya2014

Цитата:
ноут ОС    Microsoft Windows 7 Домашняя базовая Intel(R) Core(TM) i5-2430M CPU @ 2.40GHz, 2401 МГц, ядер: 2, логических процессоров: 4 Установленная оперативная память (RAM)    4,00 ГБ GeForce GT 520MX 1024 MB

Во первых ноут не для игр, во вторых процессор слабоват для этой игры, больше приближается к минимальным требованиям, видеокарта - не доверяю я mobile версиям видеокарт, в свое время взял 9600 GT mobile, ничего нормально не идет.

Вот сайт http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx
Можно проверить как игра должна идти на данном компьютере.
Автор: esya2014
Дата сообщения: 07.08.2012 23:18
RapSoldier
у меня ноут самсунг и драйвера я обновляю через программу "Easy Software Manager" не знаю откуда она их обновляет вчера обновил ведеокарту но мне кажется что это не драйвера от нвидиа
Автор: RapSoldier
Дата сообщения: 07.08.2012 23:45

Цитата:
драйвера я обновляю через программу "Easy Software Manager"

Если железо не катит, то драйвера до лампочки.
Все еще советую зайти на сайт http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx


И вот на крайний случай страница загрузки драйверов от nVidia, выберите только там свою модель и ОС.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Автор: HDD
Дата сообщения: 17.08.2012 00:13
esya2014
пАтамуша знаки препинания нужно использовать с большими буква, что б читать было удобнее.
Ведьмак очень "ресурсоёмкая" игра и запускать её на ноуте смысла нет. Как другие "тяжёлые игры".
Видеокарта, судя по индексу, относится к "низкой" категории, о чём разговор?
Для таких игр нужны видеокарты от 200 у.е. и не в ноутбуке.

RapSoldier


Цитата:

И вот на крайний случай страница загрузки драйверов от nVidia, выберите только там свою модель и ОС.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Как ты правильно написал до этого,
Цитата:
Если железо не катит, то драйвера до лампочки.

Автор: esya2014
Дата сообщения: 20.08.2012 19:24
HDD


Цитата:
пАтамуша

Спасибо за совет учту!
Автор: zizap
Дата сообщения: 08.02.2013 23:36
core 2 duo e4600 2.4
4 gb Ram ddr2
nvidia geforce gt 520 1gb
win 7 pro x32

даже на самых минимальных лагает по жесткому. пробовал ставить разные репаки расширенного издания. дело труба. кто что может посоветовать? может попробовать поставить не расширенное издание, а обычное?
Автор: HDD
Дата сообщения: 11.02.2013 00:53
zizap

Цитата:
может попробовать поставить не расширенное издание, а обычное?

Я бы на такое железо, пробовал бы установить не просто обычное, а самое обычное без 2.0. Потому как игра требовательная, а железо у вас, мягко говоря, старое и не игровое.
Автор: Advocatus_Diaboli
Дата сообщения: 11.02.2013 07:33
zizap

Цитата:
кто что может посоветовать?

HDD верно подметил насчет слабого железа, посмотрите требования игры к железу. Смените хотя-бы
Цитата:
nvidia geforce gt 520 1gb
на более-менее игровую видеокарту, и картина улучшится.
Автор: DJ_NRG
Дата сообщения: 12.02.2013 07:06
Ну, у меня на GT 330 работала вполне сносно, правда карта была с 2 гигами.
Автор: NazarK
Дата сообщения: 26.02.2013 18:24
Пожалуй, лучшее, что поляки смогли представить миру из компьютерных игр. Но Сапковским никогда особо не увлекался. За душу не берёт.
Автор: sid444Gwerty
Дата сообщения: 11.06.2013 21:05
del

Извиняюсь, не там запостил
Автор: VdV
Дата сообщения: 11.06.2013 21:06
sid444Gwerty
Есть ведь тема The Witcher 3: Wild Hunt (Ведьмак 3)
Автор: Gideon Vi
Дата сообщения: 21.06.2013 17:34
Witcher 2 Full combat Rebalance by CDprojekt

The Witcher 2 - Full Combat Rebalance 2 First Look

[more=Описание]Just uploading onto the Nexus for those who need it. I didn't create this mod it was made by a employee of CdprojecktRed.

Changelog


Core Changes
•Up to 80% increase in responsiveness per Geralts animations.
•Up to 50% increase in responsiveness per NPCs animations.
•Added strafing while being locked on an enemy and walking.
•Geralt can block while moving ( NEW ANIMATIONS ). Static Guard Stance is no longer required to parry enemy attacks.
•Geralt automatically parries enemy sword attacks and deflects incoming arrows. It doesnt mean Geralt is invincible. Its not a 100% chance to parry and the value is not constant. It changes depending on how many hits you block in a short time and from where does the hit land.
•Geralt and his attackers are no longer bouncing off parry. It allows to continue attack sequence.
•Monster attacks still cannot be parried with a sword.
•While using Guard Stance Geralt channels an active Quen shield.
•Above listed changes to defence mechanics decreased importance of rolling in combat.

Enemies
•Durability of enemies is based on their defensive skills and armor, not just high vitality.
•Mages and assassins dont use duration based shields, instead they have a chance to block each attack seperately, including witcher Signs. This removes the duration godmode from enemies that forced player to run away.
•Letho and elite assassins will counterattack when player is relentlessly attacking them.
•Arachas and Endriaga Queens learn they should defend against sword attacks after receiving few hits.
•Removed knockdown effect from enemy swordsmen attacks.

Character Development
•Decreased the number of skills to ensure quality over quantity. Experience rewards and leveling were adjusted to current character development.
•Geralt now starts with core witcher skills already learned. No need to go through Training tree before unlocking other branches.
•Removed many passives from skill tree to replace them with more active abilities. Remaining passives are changed to make them more attractive.
•All skills now have one level ( previously 2 ).
•Aard and Igni Signs have been changed from projectile to cone area of effect.
•Riposte doesnt require Guard Stance to activate, only attacking in a timed window.
•Changed riposte animations ( NEW ANIMATIONS, DUH ) to prevent Geralt from sliding on enemies.
•Experience points are given only for progressing through quests, not for killing enemies. This encourages role-playing without worrying about missing experience.
•Geralt no longer buys witcher specific recipies from random merchants. He recalls lost memories as a part of character development.

Balance
•Each enemy is balanced according to his constitution, combat skill, combat style, weapon and armor type. Following this pattern allowed to created consistent rules that every character follows. A barechested bandit wont survive more hits than a knight in platemail just because the bandit was encountered later in game.
•Decreased the disproportion in stats between starting equipment and late game equipment.
•Changed Geralts starting equipment. He now carries core alchemical recipies and schematic for silver sword.
•Moved the weight of character power from equipment to character development. Learned skills should have as big impact on Geralts badass factor as items.
•Geralts armors are split into 4 categories: leather jackets, heavy leather jackets, combat jackets and heavy combat jackets. Heavier armors impose small damage penalty on Geralt. Players need to choose between max damage and protection.
•Items imported from The Witcher savegames are of the same quality as in the first game. An exceptional armor and weapon remains valuable. This makes the game easier, but it is an intentional reward.
•Set elixirs and oils duration to 1 hour.
•Added potion overdose and heavy overdose debuffs on toxicity thresholds 55 and 65.
•Removed Fatigue penalty that decreased sword damage and damage reduction on block when Vigor was spent on Signs or Parry. It discouraged some players from using Signs becaused it decreased Geralts sword DPS.
•NPCs deal full damage to other NPCs.
•Removed 50% Hit Points condition for throwing enemy off height with Aard.
•Decreased Riposte damage multiplier to 1.0, but added 30% enemy parry chance debuff.
•Riposte no longer costs Vigor.
•Silver throwing daggers are considered as silver weapons for damage calculations against monsters.
•Made range weapons ignore armors when calculating damage armor penetration.
•Inceneration, Bleeding and Poisoning effects are allowed to be active at the same time.
•Made quest experience rewards more consistent. There are no longer any situations where player is rewarded with 50 experience points for one quests and 2000 for another.
•Made moral choices in quests equally rewarding in terms of experience and items. Players should be encouraged more to role-play instead of weighing quest rewards.
•Geralt gains knowledge about monsters faster.
•Changed rewards for gaining knowledge about monsters to monster specific oils for swords.
•Set minimal damage dealt by Geralt to zero ( was 5 ).
•Removed bonus damage for backstabs. Geralt is not parrying attacks coming from behind, so there is a penalty already. Backstab damage bonus would be an overkill. As for the the enemies, this change removes the urge for immersion breaking behavior, like constantly rolling behind an enemy for bonus damage.
•Changed arena item rewards for each wave to fit mod item progression.
•Decreased amount of enemies in few arena waves.
•Finally soaked boots in tutorial weigh more than dry boots!!

Economy
•Moved DLC armors from starting equipment to quest rewards and shops.
•Decreased the number of armors and weapons present in game. Amount of equipment is adjusted to provide smoother item progression without making huge amount of items useless stat-wise.
•Weapons and armors that are present in the game were picked according to these rules: visual differentiation, witcher low level magic setting. Some items available in game assets but not used in original game were reintroduced.
•Moved more quality items from quest rewards to shops and distributed them among Chapters. Player should be encouraged to regulary spend money in shops.
•Decreased buying cost of swords and armors. Player should be able to buy items more often, not hoard money.
•Decreased amount of loot dropped from enemies.
•Removed some of the junk items from container definitions.
•Made vendors specialize in certain type of merchandize.
•Witcher specific recipies cannot be bought but also cannot be sold to merchants.

Visuals
•Added Focused Combat Stance. Geralt enters focused state during challenging encounters. Its a visual eyecandy, so it happens automatically based on calculated combat threat level.
•While in Focused Stance Geralt performs piruettes ( NEW ANIMATION ) instead of rolling and uses Guard Stance idle animation.
•Enemies explode when killed by mage spells. Does not apply to witcher Signs they are not that powerful.
•Made finisher animations which use Signs unlocked by upgrading Aard and Igni in character development.
•Removed cutscene swords. Geralt will use his currently equipped sword in all cutscenes.
•Equipped enemies with swords according to their social status, wealth and current situation in the game. For example, soldiers patrolling areas near ghost fog in Act 2 are equipped with silver swords like the story suggests.
•Decreased camera shake effect used on each step of huge creatures like trolls and golems.
•Removed green cloud effect from enemy poisoning FX.

Fixes
•Tweaked anim events in all combat animations to improve timings and responsivness.
•Fixed sword oils not providing bonus damage against monsters.
•Fixed Circle of Power: Endurance giving Circle of Power: Vitality bonus.
•Fixed a bug where Geralt was always doing 2 more steps after roll before stopping.

Other
•Decreased cooldown for returning to exploration after combat from 7 to 2 seconds. Geralt will be able to interact with environment quicker after combat.
•Removed necessity to enter meditation panel to learn new skills on difficulty levels above Normal.
•Changed item rarity names to reflect witchers low level magic setting. Items are no longer MAGICAL and EPIC.
•Decreased attacked enemy importance for targetting to make switching enemies easier.
•Many, many other changes that were required to make features listed above work.[/more]
Автор: masgak
Дата сообщения: 20.08.2015 21:02
Задание добраться до Вергена, в локации где есть квест собрать перья гарпий внизу есть дверь, и слева есть сундук, нужен ключ.Как попасть за дверь и где взять ключ к сундуку и главное, что там лежит?

дверь в подземелье http://i.imgur.com/haTol3J.jpg

сундук http://i.imgur.com/s6Hn9QJ.jpg

локация http://i.imgur.com/yJJNXiT.jpg
Автор: Fedor6
Дата сообщения: 05.11.2015 23:43
Великолепная игра! Достойное продолжение первой части (хотя первая мне понравилась больше) Но все равно супер)

Страницы: 12345678910111213141516171819202122232425

Предыдущая тема: Fallout 3 v1.5.0.22 Universal Patch


Форум Ru-Board.club — поднят 15-09-2016 числа. Цель - сохранить наследие старого Ru-Board, истории становления российского интернета. Сделано для людей.