Цитата: Прочитай хоть десятый пункт
про умысел? ну без умысла-то всё равно тяжкое... без разницы. важно, что судимость погашена - человек чист. неважно, что было до этого. (уж по крайней мере сравнивать с губернаторами, имевшими ходки, и бывшими чуть ли не коронованными "авторитетами", точно нет смысла ))
Цитата: У нас другие выплаты и мы только начинаем подходить к выплатам в случае крушения к цивилизованным странам.
угу, по уровню выплат наверно, 1/10, если не меньше..
[more=процитирую еще раз:]
REGULATION (EC) NO 785/2004 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL
of 21 April 2004
on insurance requirements for air carriers and aircraft operators Цитата: Article 6 Insurance in respect of liability for passengers, baggage and cargo
1. For liability in respect of passengers, the minimum insurance cover shall be 250000 SDRs per passenger . However, in respect of non-commercial operations by aircraft with a MTOM of 2700 kg or less, Member States may set a lower level of minimum insurance cover, provided that such cover is at least 100000 SDRs per passenger.
........
Article 7 Insurance in respect of liability for third parties
Category | MTOM(kg) | Minimum insurance(million SDRs) |
1 | < 500 | 0,75 |
2 | < 1000 | 1,5 |
3 | < 2700 | 3 |
4 | < 6000 | 7 |
5 | < 12000 | 18 |
6 | < 25000 | 80 |
7 | < 50000 | 150 |
8 | < 200000 | 300 |
9 | < 500000 | 500 |
10 | ? 500000 | 700 |
COUNCIL REGULATION (EC) No 2027/97 of 9 October 1997 on air carrier liability in the event of accidents Цитата: ...Community air carriers should always be entitled to claim against third parties;
.....
Article 3
1. (a) The liability of a Community air carrier for damages sustained in the event of death, wounding or any other bodily injury by a passenger in the event of an accident shall not be subject to any financial limit, be it defined by law, convention or contract.
(b) The obligation of insurance set out in Article 7 of Regulation (EEC) No 2407/92 shall be understood as requiring that a Community air carrier shall be insured up to the limit of the liability required under paragraph 2 and thereafter up to a reasonable level.
2. For any damages up to the sum of the equivalent in ecus of 100 000 SDR, the Community air carrier shall not exclude or limit his liability by proving that he and his agents have taken all necessary measures to avoid the damage or that it was impossible for him or them to take such measures.
3. Notwithstanding the provisions of paragraph 2, if the Community air carrier proves that the damage was caused by, or contributed to by, the negligence of the injured or deceased passenger, the carrier may be exonerated wholly or partly from its liability in accordance with applicable law.
......
Regulation (EC) No 889/2002 of the European Parliament and of the Council
of 13 May 2002
amending Council Regulation (EC) No 2027/97 on air carrier liability in the event of accidents Цитата: Article 5
1. The Community air carrier shall without delay, and in any event not later than fifteen days after the identity of the natural person entitled to compensation has been established, make such advance payments as may be required to meet immediate economic needs on a basis proportional to the hardship suffered.
2. Without prejudice to paragraph 1, an advance payment shall not be less than the equivalent in euro of 16000 SDRs per passenger in the event of death.
3. An advance payment shall not constitute recognition of liability and may be offset against any subsequent sums paid on the basis of Community air carrier liability, but is not returnable, except in the cases prescribed in Article 20 of the Montreal Convention or where the person who received the advance payment was not the person entitled to compensation
.......
ANNEX
Compensation in the case of death or injury
There are no financial limits to the liability for passenger injury or death. For damages up to 100000 SDRs (approximate amount in local currency) the air carrier cannot contest claims for compensation. Above that amount, the air carrier can defend itself against a claim by proving that it was not negligent or otherwise at fault.
Advance payments
If a passenger is killed or injured, the air carrier must make an advance payment, to cover immediate economic needs, within 15 days from the identification of the person entitled to compensation. In the event of death, this advance payment shall not be less than 16000 SDRs (approximate amount in local currency).
Наверно, не надо переводить - достаточно очевидно?
Ну, если у кого трудно - вкратце автореферат галопом по европам:
100 000сдр - минимальная сумма, которую компания уже обязана автоматически за гибель каждого пакса. (презумпция виновности). Судиться за снижение низзя. Исключение - если докажут, что пакс сам сделал всё лично от него зависящее, чтоб убиться. (разумеется, нарушив кучу правил). Верхний предел суммы не ограничен. За него можно и посудиться. Предварительная выплата (аванс) не может быть меньше 16 000 сдр/чел (емнип, не позже, чем через 21 день после аварии выплатить).
Разумеется, средства могут быть выплачены из страховки (требования по минимальной выше указаны, суммы складываются - за МТОМ + за сумму паксов + за вес груза+почты+багажа+ чего-то еще, указал только паксов и мтом как самые значимые)
Разумеется, не выполнять требования низзя, бо это противоречит
COUNCIL REGULATION (EEC) NO 2407/92 OF 23 07 1992
ON LICENSING OF AIR CARRIERS,
COUNCIL REGULATION (EEC) NO 2408/92 OF 23 JULY 1992
on access for Community air carriers to intra-Community air routes
Разумеется, никто не запрещает выплатившей стороне требовать покрытие убытков у виновника. То есть, страховщики автоматически сразу подают на скайгайд и т.д. - то есть, все суммы можно прямо переносить на неё.
Согласно монреальской конвенции 99г (без протоколов) - тож 100 000 сдр, в 4м протоколе, емнип, миллион было. Но как понимаю, его пока подписывать не желает большинство стран.
[/more]
Цитата: Они вроде называются предпринимателями и могут керосина залить на одну тонну меньше, а самолёт может и не долететь до нужного пункта.
давай всё ж не передергивать
Напомнить еще раз про "самый большой в мире планер"? )) Про
планер Гимли )))
)))) Именно, что половину заправки в 767 недолили и самоль посреди полета "умер". К счастью, рядом оказалась частная полоса, посадили "большой планер".
Или
позавчерашнее - в хитроу - забыл? Тож скорее всего просто горючка кончилась: двигла вырубились на последней прямой.
Везде идиотов и просто равнодушных имеется.
0nly ок,