Ru-Board.club
← Вернуться в раздел «RPG & Adventure»

» Titan Quest | Titan Quest: Immortal Throne

Автор: morbid_angel
Дата сообщения: 05.03.2007 11:13
я тоже прошел на выходных (проскакал старым персом на легенде) - в целом впечатления сугубо положительные, но некоторые локации ох как не понравились, побочные квесты сильно усложнили что есть хорошо

P.S.
unlock codes
Автор: Filoret
Дата сообщения: 05.03.2007 13:05
кстате прошел аддон на 38м ур
начал эпик, как то легко через чур
на середине греции нашел 2а меча: Griefmaker и Rimescythe из Crystalline Array
и браслеты из Warrior's Panoply
для этого начал качать 2а меча дык теперь у меня в секунду выбивает 1000 (без раскрутки enslave)+криты через раз
а с умением phantom strike крит под 2500 вылетает )
короче минотавр продержался минуту
телкин еще меньше

о просмотрел по базе на легендарные вещи
получается я одни из самые крутых нашел как же теперь играть?

Автор: BEndER Tech
Дата сообщения: 05.03.2007 17:02
Filoret
у мну Сильнейший Урон : 9615
Автор: Filoret
Дата сообщения: 05.03.2007 17:28
BEndER Tech
это без раскачки enslave? просто в спокойном режиме? урон в сек?

вопросик те циферки которе над головой противника появляются - криты т.е.
это добавочный урон или суммарный(т.е. нанесенный урон+крит)?
Автор: BEndER Tech
Дата сообщения: 05.03.2007 19:32
Filoret

Цитата:
это без раскачки enslave?

извини игра на русском, так что я не понял что ты имеешь ввиду

Цитата:
просто в спокойном режиме? урон в сек?

да нет - это вторая закладка перса, там есть вообще сильнейший урон за всю игру нанесённый, я его тока 1 раз нанёс ))

а так у меня ~1000 урон

но все криты идут : 2500-4500 так где-то (на меня действуют только постоянные фишки)
если включаю временные фишки - то ещё больше
Автор: Dervish
Дата сообщения: 05.03.2007 23:16
morbid_angel

Цитата:
unlock codes
А что с ними делать-то? куда вводить?
Автор: Filoret
Дата сообщения: 06.03.2007 02:34
BEndER Tech

Цитата:
извини игра на русском, так что я не понял что ты имеешь ввиду

это в ветки war топорик

ну у меня еще не все прокачено так что есть куда расти )
у меня еще самый высший транс не прокачан вообще а он дает урона будь здоров)
тоже надо посмотреть нанесеный мной урон )
кстате вынес вчера сокрпильва за пару секунд он даже ударить не успел

Dervish

Цитата:
А что с ними делать-то? куда вводить?

во время игры нажимаешь esc
там есть новая кнопка unlock content
вот туда вводить
вот только не понятно для чего она
толи после ввода персу дают комплет одежды или наоборот анлотится комплект, который может выпасть
Автор: morbid_angel
Дата сообщения: 06.03.2007 09:52

Цитата:
толи после ввода персу дают комплет одежды или наоборот анлотится комплект, который может выпасть

если мне не изменяет мой склероз - в каком то из городов аддона был вроде как торговец, который перед началом делового общения попросил анлок код и было это вроде бы в первых локациях аддона - надо будет проверить сегодня
Автор: Dervish
Дата сообщения: 06.03.2007 10:15
Сенкс. А скажите, кто уже прошел - откуда в новые локации попадать? заново что ли всю игру пройти надо? просто знакомый говорил, что вроде можно сразу туда попасть как-то...
Автор: Filoret
Дата сообщения: 06.03.2007 10:20
Dervish
от тифона портал в новые миры
Автор: Dervish
Дата сообщения: 06.03.2007 10:25
Filoret .

Цитата:
толи после ввода персу дают комплет одежды
Коды вводишь в меню, и на землю падает комплект шмоток. тока что проверил.

Автор: Filoret
Дата сообщения: 06.03.2007 12:03
Dervish
так и думал
отстой
чтото типо чит кодов
Автор: Dervish
Дата сообщения: 06.03.2007 13:05
блин. а никак сразу к титану не телепортнешься? может, есть какие читы чтоб телепорты пооткрывать? ну лениво повторно все проходить.. нет времени ничерта...
Автор: RIZIY
Дата сообщения: 06.03.2007 13:42
Dervish
http://www.demortex.com/apps/downloads/SSTQDefilerFULL.zip открой и экспортни
Автор: Mazer
Дата сообщения: 06.03.2007 13:45
интересная история...
установил несколько дней назад Immortal Throne, обновил все как нужно - стал играть...
естественно все вещи из мешков кинул караванщику (предварительно купив все возможное место), чтоб не таскать.

дальше, самое интересное!
включаю вчера игру - запускается с дефолтными настройками, как будто в первый раз
моего героя естественно нет :-\

разбираюсь...
оказывается игра перестала видеть свои настройки в папке "C:\Documents and Settings\user\My Documents\My Games\Titan Quest - Immortal Throne\.."
и создает себе новую папку "D:\My Games\Titan Quest - Immortal Throne\.."
(игра у меня на диске D: установлена)

не долго думая копирую свои старые настройки в созданную игрой папку, запускаю - все как будто работает.
побегал немного, зглянул к караванщику... и тут меня ждал сюрприз!
ни одной моей шмотки нету и все дополнительное место нужно покупать заново!

что и почему произошло я так и не понял...
Автор: Filoret
Дата сообщения: 06.03.2007 14:16
Titan Quest Patch 1.3 is now Live
[more=список изменений]
1.3
GENERAL:

- Fixed a bug where screen shake would occur across all players in a multiplayer game when it was caused by one player
- Fixed a bug where Merchants dialog would not play in some localized languages
- Fixed vitality damage resist so it shows properly in the UI
- Fixed a bug where disabling the day/night cycle did not work in a multiplayer game
- Fixed a crash bug where projectiles would travel outside the rendered gameplay space
- Fixed a crash bug where the physics engine could attempt to access objects after they had been removed from the world
- Fixed a crash bug where the game could possibly attempt to update the location of a character that had already died
- Fixed a crash bug affecting defective monster patrol points
- Fixed a crash bug involving target leading with projectiles
- Made code adjustments in preparation for Titan Quest Immortal Throne expansion including version compatibility and MOD compatibility
- Fixed virtual memory test to allow for machines with more than 4 gigs of virtual memory

BALANCE:

- Increased the unique item drop rate on boss chests on both first encounters and subsequent playthroughs
- Increased the unique item drop rate on Epic and Legendary "exclusive" monsters
- Reduced the difficulty on Typhon on normal difficulty level
- Fixed several pieces of common equipment with extreme armor values
- Fixed an issue with the Ancestral Warrior skill where it was not improving as skill points were invested at higher levels
- Adjusted the Study Prey skill

1.20

GENERAL:

- Fixed Ensnare to work while wielding a staff
- Several skill descriptions updated for clarity
- Fixed particle effect artifacts remaining on the ground when fighting Barmanu
- Fixed Ormenos so that he is no longer invincible if a player does not enter the combat area and engage him immediately
- Fixed characters freezing when using an item that grants the charge ability and dual wielding
- Fixed pets occasionally causing boss chests not to open
- Implemented the ability to turn the day/night cycle on and off. Day/night cycles are currently on by default.
To turn day/night cycle off, go to the My Games\Titan Quest\Settings directory and open the options.txt file after changing any option in game. Find the setting called "dayNightCycle" and change its value to false. If the setting does not exist, add the line "dayNightCycle = false" to the end of the options.txt file.

BALANCE:

Nature
- Heart of Oak life bonus reduced
- Regrowth benefits start lower and end higher
- Increased Call of the Wild life, damage scaling and Maul bleed damage
- Increased rate of Sylvan Nymph energy regeneration and maximum hitpoints
- Refresh now subtracts duration from the remaining cooldown time of skills
- Changed max and/or ultimate levels for the following: Survival Instinct, Sylvan Nymph, Sanctuary, Call of the Wild, and Briar Ward

Hunting
- Increased speed bonus conferred by Wood Lore
- Increased effectiveness of Gouge Skill
- Decreased pierce resistance reduction of Study Prey
- Added bleed damage to Art of the Hunt
- Removed active energy cost from Trail Blazing and added energy reserve
- Increased damage of Marksmanship and Scatter Shot Arrow
- Changed max and/or ultimate levels for the following: Art of the Hunt and Exploit Weakness

Spirit
- Converted Ternion to a fixed spread attack and increased elemental damage penalty
- Decreased radius of Arcane Lore
- Increased vitality damage on Death Nova
- Lowered elemental bonus of Unearthly Power
- Changed total speed to run speed on Dark Covenant
- Increased Liche King energy regeneration and physical and pierce resists
- Increased Outsider energy regeneration, cooldown timer and damage but decreased his duration
- Changed max and/or ultimate levels for the following: Outsider, Summon Liche King, Cascade

Defense
- Increased physical damage caused by Shield Charge
- Increased protection conferred by Battle Awareness
- Increased effectiveness of Rally
- Changed Pulverize and Disable damage bonus from percent to absolute
- Changed Shield Smash to use defensive reduction instead of physical damage
- Fixed Disable skill to require a shield be equipped instead of a melee weapon
- Changed max and/or ultimate levels for the following: Adrenaline, Focus, Battle Awareness, and Recovery

Earth
- Added DEX bonus to Earth Mastery skill
- Increased effectiveness of Brimstone
- Increased effectiveness of Stone Skin
- Changed max and/or ultimate levels for Core Dweller skill

Storm
- Increased effectiveness of Freezing Blast
- Changed max and/or ultimate levels for Summon Wisp skill

Rogue
- Increased Disarm Trap damage vs. traps
- Increased bleeding damage on Lucky Hit
- Increased damage scaling of Envenom Weapon
- Increased the damage, range, and fumble of Poison Gas Bomb
- Increased the pierce and bleeding damage of Shrapnel
- Increased pierce damage of Throwing Knives
- Changed max and/or ultimate levels for the following: Shrapnel, Disarm Trap, and Throwing Knives

Warfare
- Increased the radius of Triumph
- Added bleeding damage to Crosscut and Tumult
- Decreased cooldown on War Wind and Battle Rage
- Increased damage for Crushing Blow and Counter Attack
- Decreased the damage absorption and +Offensive Ability of Battle Standard and removed spawn delay
- Increased energy cost of Ancestral Horn
- Adjusted War Wind damage, allowed use of Onslaught, and added charge ability
- Changed max and/or ultimate levels for the following: Ancestral Warrior, Battle Standard, and War Horn

Monsters
- Raised the difficulty of monsters on the path to Olympus Summit
- Increased monster innate armor
- Increased life and damage of various monsters
- Adjusted AI controllers for various monsters
- Fixed or added skills for the following monsters: Olympus Limos, Olympus Cyclops, Zombie Captains, Jungle Creep, Neanderthals, Djinn, and Orient Widow spiders

- Added projectile leading ability to various monsters to more effectively hit moving players

Epic and Legendary Monsters
- Increased Global physical damage modifier
- Increased Global hitpoints modifier
- Increased elemental and secondary damage types modifiers
- Increased unarmed damage skill and added it to several monsters
- Decreased resistances, attribute bonuses and absolute offensive and defensive abilities

Boss Monsters
- Changed Typhon encounter and difficulty. Typhon now actively uses all of his powers. He no longer requires interaction with the statues. The statues are no longer attackable.

- Increased Yaoguai skill use
- Increased hitpoints on the Prince of Blade and Prince of Bow
- Increased Minotaur skill usage and speed and added fire damage
- Adjusted Talos skill usage frequency and damage
- Reduced Yeti hitpoints and increased frequency to use skills
- Increased power of Xiao and extended pursuit range
- Increased Nessus hitpoints
- Increased the frequency of Hydra breath attacks and lowered hitpoints
- Increased Cyclops speed and damage in Epic and Legendary

Shrines
- Adjusted all of Typhon's shrines for the new encounter
- Battle shrines now give bonus to all damage types
- Increased damage of Epic and Legendary Shrines of Thorns and Frostbite Shrines

Player
- Player resistance penalties for disruption, stun, life leech, mana leech, and bleed for Epic and Legendary removed
- Adjusted life and energy attribute bonuses conferred by skills

QUESTS:

- Fixed the Caravan in Trouble quest failing to trigger in Epic and Legendary
- Fixed Limos Epic and Legendary quest rewards
- Fixed several Legendary jewelry quest rewards

ITEMS:

- Added level requirements to Epic and Legendary gear
- Increased armor cap in Epic and Legendary
- Adjusted base stats for armor, weapons and shields
- Fixed Bracers of Atlas to grant a skill
- Fixed Energy Shield on Prostasia ring
- Fixed Armor of the Burning Blade not appearing on the female characters
- Fixed Pagos sword missing texture
- Changed and/or updated stats and completion bonuses for all relics and charms
- Updated art for Epic and Legendary charms
- Relic drops are no longer exclusively region specific and some can now be found in other acts
- Cooldown reduction removed from unique rings and several relics and charms
- Added Epic and Legendary only rare affixes: Mammoth, Kingly, of the Siren, of the Betrayer
- Club attack speed adjusted on all common and unique clubs
- Increased drop rates of the higher level potions in Epic and Legendary
- Increased unique item drop rates on non-boss monsters
- Decreased chance for unique drops off of chests
- Increased healing from health potions in Epic and Legendary

MULTIPLAYER:
- Fixed clients failing to gain experience when joining a game that has a character with a much higher level

1.15

GENERAL:

- Fixed crash issues involving teleporting
- Fixed pathing crashes involved with entering and leaving underground areas
- Fixed crashes involving the Alt-Tab function
- Fixed crash issue which could occur when standing at the same coordinates as an item and attempting to pick it up
- Fixed a bug where items would occasionally fall through the world when they are dropped or unsuccessfully picked up
- Fixed a bug where storing manual character back-ups in the SaveData folder would cause those characters to not be visible on the character select screen
- Improved character auto back-up system
- Implemented texture reduction matrix which allows the low graphics settings to use more compressed textures and improves performance on low end systems
- Implemented the ability to turn shadows on and off. Shadows are currently on by default.
-To turn shadows off, go to the My Games\Titan Quest\Settings directory and open the options.txt file after changing any option in game. Find the setting called "Shadows" and change its value to false. If the setting does not exist, add the line "shadows=false" to the end of the options.txt file.
- Fixed the 'Fatal Error' message appearing when trying to boot up Titan Quest(tm) with Virtual Memory turned off
- Implemented a minidump file into the crash logging system

QUESTS:

- Fixed bug in quest system where quests updating on certain conditions could cause the game to crash and corrupt quest data
- Fixed situation where players were not given credit for quest completion while leaving the game upon completing a quest
- Fixed Quest NPC issue where NPC's were not completing their animation cycles and awarding proper quest tokens to advance the quest. This is in reference to issues some players were having with some of the ship captains updating as well as Phaedrus in the Catacombs.
- Fixed host quest log from being updated when an ungrouped client enters Titan Quest(tm) with certain quest items in their inventory
- Fixed host quest log from being updated when an ungrouped client enters Titan Quest(tm) and proceeds with critical path quests
- Improved the thread safety of the quest state saving system

EDITOR:

- Fixed array values not working properly where importing a record in the Art Manager
- Fixed issue where impassible terrain was not viewable on ATI cards

MULTIPLAYER:

- Fixed disconnects and the inability to host a game for certain network devices which were unable to process network packets over 1400 bytes.

1.11

General:

- Fixed NPC dialogue fading when bumped by pets
- Fixed crash when loading a custom map in-game that contains a sheep herder
- Fixed a word wrap error in monster and NPC name dialogs that appears in some languages
- Changed mouse input to swap left and right buttons when the option is selected in Windows
- Implemented Time Smoothing to reduce hitches and decrease blur when the player character is moving
- Implemented logging system to track crashes in Titan Quest(tm). Upon a crash, Titan Quest(tm) will create a log file named "Exceptions.txt" in the My Games\Titan Quest directory.

Video:

- Fixed crashes and graphical corruptions related to low video memory on PCs
- Fixed a 'Fatal Error' message appearing when the game is booting up after the update process on a system with a Mobility(tm) Radeon® 9200
- Improved video memory test to correctly identify 128 MB ATI Radeon® x300 and ATI Mobility(tm) Radeon® 9200 cards
- Fixed graphic elements becoming corrupted when running NVIDIA® 6600 series card over a long period of time
- Implemented Triple Buffering to allow smoother gameplay and less blurring with V-Sync enabled.

To enable Triple Buffering, go to the My Games\Titan Quest\Settings directory and open the options.txt file after changing any option in game. Find the setting called "tripleBuffer" and change its value to true. If the setting does not exist, add the line "tripleBuffer=true" to the end of the options.txt file. Note that enabling triple buffering uses more Video memory, so you may have to try it both ways to find the correct setting for your system.

Multiplayer:

- Fixed slow down in gameplay due to large amounts of player chat
- Fixed items being lost in the trade window if the server shuts down while the trade window is open

Editor:

- Portal selection with the portal link tool can now be selected from the front and the back. Previously some portals required 180 degree rotation to be selected.
- Portal status colors will now render properly with the portal link tool
- Impassable terrain and sector layers will now be visible when using ATI cards
- Fixed issue where building the mini-maps could discard unsaved work
- Fixed the sector layer list not properly updating when deleting a sector type
- Fixed system modal dialogs showing up behind the Editor window

Other Notes :

This patch updates the Miles Sound System drivers in the game. If you have manually altered or updated these files previous to this patch you will need to restore the drivers that the game installed initially for the patch to install properly.

1.08

- Fixed crash caused by teleporting in multiplayer after players used Rally skill
- Fixed NPC dialogue windows closing when NPC moves to avoid other characters
- Fixed bug with different relic bonuses for different players in multiplayer
- Fixed relic completion sounds propagating to all clients in multiplayer
- Fixed multiplayer lobby UI error with sort arrow
- Fixed a multiplayer lobby crash
- Fixed internet connection problem with custom maps
- Fixed a memory leak
- Improves multiplayer connection reliability
- Improves multiplayer performance
- Improves item auto-placement in inventory
- Added character back-up functionality
- Added option to disable compatibility check***
[/more]
http://www.filefactory.com/file/1d744e/
1.20-1.30
ставить тем у кого только оригинал
если есть аддон, то качать не надо, аддон сам поднимает версию оригинала до 1.3
-так же чтоб не заморачиваться можете стянуть нажав на Обновлени/Update в самой игре

PS ссылку нашел на форуме titanquest.ru
вот здесь
сам не ставил т.к. у меня аддон
Автор: Dervish
Дата сообщения: 06.03.2007 15:04
RIZIY
404 - not found (((. да и если там чужие сейвы - тоскливо.
Автор: BEndER Tech
Дата сообщения: 06.03.2007 15:26
Filoret
жесть, а я знаю какую ошибку так и не исправили

есть амулеты и кольца, которые дают +хх брони, так вот такая фиша не катит, только амуниция даёт броню, кольца и амулеты НЕТ, так и не исправили ) жесть

ещё, есть фишка +хх% к броне, так же прокатывает только у амуниции, у меня есть меч, дающий +10% к броне и щит, дающий +17% к броне, но на самом деле они нифига не дают, раз ошибку так и не исправили, придётся их выкинуть (я про вещи )!
Автор: RIZIY
Дата сообщения: 06.03.2007 15:59
Dervish
Вот с Рапиды http://rapidshare.com/files/3715074/SSTQDefiler.CAB
Это прога для редактирования перса,создашь,откроешь порталы,умения выставишь нужные.
Автор: Dervish
Дата сообщения: 06.03.2007 16:34
RIZIY
А чтоб его побрал, этот склероз! я ж ее качал в свое время, в начале зимы! спасибо!

Добавлено:
Ээх, невезуха... Immortal Throne не поддерживается пока...
Автор: thelamb
Дата сообщения: 06.03.2007 20:03
Filoret
Но там коды для каждого региона свои? Не волоку о чём они:

Something else that I noticed. Next to each code is a country:

274267 - Asia
925678 - US
437626 - Germany
373624 - France

Not sure what they mean other than that the equipment are from those country or THQ only give out the code to the country you purchased the game from?
http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=936555&topic=33977886
Автор: Dervish
Дата сообщения: 06.03.2007 22:46
Спасибо всем за помощь еще раз. Сделал так: открыл своему персу телепорт на легендари на олимп в обычном TQ, потом импортнул его в Immortal Throne. Убил Тифона с третьей попытки и пошел дальше в новый телепорт в тартар. Блин, заморочка была с обычным TQ - он чего-то напрочь не видел моего старого перса. Вообще. А вот Immortal Throne его находил для экспорта. Спас тоже SSTQDefiler - пофиксил перса, и он появился.
Автор: Filoret
Дата сообщения: 07.03.2007 00:17
thelamb
да я сам не разобрался
скорее сего этот код пишут в box версиях - типо бонус
это мое предположение
Автор: VdV
Дата сообщения: 07.03.2007 00:21

Цитата:
Но там коды для каждого региона свои?


По-моему там написано, что при регистрации игры на сайте код высылается по мылу.
Автор: thelamb
Дата сообщения: 07.03.2007 02:00
Так это наверное чит коды? Вот что выдал почтовый переводчик:

Вот - описание пунктов(изделий), которые Вы получаете, когда Вы вступаете в вышеупомянутые кодексы(коды):
274267:
"Shinobi Shozoku" устанавливали Sanjaku-Tenugui (шлем)
Kurokote (перчатки)
Jika-tabi (ботинки)
Katana (меч)
Uwagi (броня)
925678:
"Одежда Больших Торговых" Скреплений набора Большого Торговца (перчатки)
Гнев Тибериуса (мулава)
Панцирь Большого Торговца (броня)
437626:
"Вооружение Germania"
Щит набора Irminius (щит)
Irminsul (молоток)
373624:
"Вооружение Галлии"
устанавливало Щит Маркомера (щит)
Франсиска (топор)
**************************************
Oops, left out one item from the "Shinobi Shozoku" set:

Sai (sai, duh)

So, there're 5 items total in the set.
********
ООП(Ой), не учел один пункт(изделие) от "Shinobi Shozoku" набор: Sai (sai, duh) Так, есть 5 общих количеств пунктов(изделий) в наборе.
Автор: morbid_angel
Дата сообщения: 07.03.2007 10:50

Цитата:
скорее сего этот код пишут в box версиях - типо бонус

внесу и свою лепту - где то видел, что эти коды выдавались, тем кто покупал игру по предзаказу, так сказать для стимула
Автор: BEndER Tech
Дата сообщения: 07.03.2007 13:15
такую броньку вчера нашёл
закачаешься, просто не мог не похвалиться )
http://bt.ruslab.info/tquest/tq049.jpg
для моего стиля игры лучше в оригинале нет, терь тока аддон нужен!
Автор: morbid_angel
Дата сообщения: 07.03.2007 15:39
для меня в игре существует только 2 броньки (для контактников): Ахилесовская и Одиссея (первая если и не думать вкладыватся в жизнь или что еще хуже в дексу, вторая для "экономных" на статпойнтыи желающих прокачать жизнь)
Автор: BEndER Tech
Дата сообщения: 07.03.2007 17:26
morbid_angel
Ахилесовская:
http://www.ruslab.info/tq/23.jpg
у знакомого, к сожалению мне она не очень подходит, Ферус, тот что на мне щас - лучшее что есть в игре! играть пока прекратил, всё равно шмота лучше моего нету %)
Автор: VdV
Дата сообщения: 08.03.2007 16:10
Добралась до нас лицензия. Сейчас буду заценять аддон.

Страницы: 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667

Предыдущая тема: Mage Knight Apocalypse


Форум Ru-Board.club — поднят 15-09-2016 числа. Цель - сохранить наследие старого Ru-Board, истории становления российского интернета. Сделано для людей.