в шапке есть пункт
Каким образом клиентов одного сервера переключить на другой?
как раз озадачен этим вопросом
для версии 10 указанна ссылка ведущая на:
Symantec Knowledge Base
We're Sorry ...
An error has occurred in the Symantec Knowledge Base.
Подскажите каким образом клиентов одного сервера переключить на другой???
версия сервера 10.1.5.5000
утилита SAV Command Desk не работает - другая подсеть, другой домен
решение нашлось в сапорте симантика
To restore client communication with a parent server
1. On the parent server, copy the Grc.dat configuration file from the Symantec AntiVirus program folder.
* On a Symantec AntiVirus Corporate Edition server, the default location is <OS drive>:\Program Files\SAV
* On a Symantec Client Security server, the default location is <OS drive>:\Program Files\SAV\Symantec AntiVirus
2. On the client computer, paste the Grc.dat file into the following folder:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Symantec AntiVirus Corporate Edition\7.5
3. On the parent server, open the pki\roots folder and copy the xxx.x.servergroupca.cer file.
4. On the client computer, paste the xxx.x.servergroupca.cer file into the pki\roots folder, which appears under the folder that contains the Symantec Client Security files.
5. Restart the client.
Каким образом клиентов одного сервера переключить на другой?
как раз озадачен этим вопросом
для версии 10 указанна ссылка ведущая на:
Symantec Knowledge Base
We're Sorry ...
An error has occurred in the Symantec Knowledge Base.
Подскажите каким образом клиентов одного сервера переключить на другой???
версия сервера 10.1.5.5000
утилита SAV Command Desk не работает - другая подсеть, другой домен
решение нашлось в сапорте симантика
To restore client communication with a parent server
1. On the parent server, copy the Grc.dat configuration file from the Symantec AntiVirus program folder.
* On a Symantec AntiVirus Corporate Edition server, the default location is <OS drive>:\Program Files\SAV
* On a Symantec Client Security server, the default location is <OS drive>:\Program Files\SAV\Symantec AntiVirus
2. On the client computer, paste the Grc.dat file into the following folder:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Symantec AntiVirus Corporate Edition\7.5
3. On the parent server, open the pki\roots folder and copy the xxx.x.servergroupca.cer file.
4. On the client computer, paste the xxx.x.servergroupca.cer file into the pki\roots folder, which appears under the folder that contains the Symantec Client Security files.
5. Restart the client.